Тема: М.Трублаїні «Про
дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Мета: вчити правильно
висловлювати свої думки, характеризувати героїв казки; удосконалювати діалогічне
мовлення; розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, уміння переказувати за
малюнковим планом; виховувати моральні принципи, дружбу, товариськості і
взаємодопомоги.
Тип
уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: картки «сходинок» слів, портрет письменника
М.Трублаїні, ілюстрації до казки, слайди (1-ребус, 2-мовна розминка ,
3-скоромовка, 4 – розчитування ,5 – гра «Блискавка»,6 –вид казок,7-творчість
Трублаїні, 8-показ назви казки (передбачення),9- слухання казки,10-ілюстрації
до казки) Словникові слова, робота в парах,групах,друковані зошити, домашнє
завдання,виставка книг.
Хід
уроку:
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Емоційний настрій на урок
Знову день
почався, діти!
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати -
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні в нас урок незвичайний,
Він вчить багато нас чому.
Хай буде він для вас навчальний,
За це подякуєм йому.
А що ми будемо робити?
А що ми будемо читати?
Ви можете усі сказати,
Як спробуєте ребус відгадати.
(показ
слайду – 1)
-Так. Це казка.
-Але перш, ніж ми почнемо працювати з казкою, проведемо мовну
розминку.
1) Вправи на дихання.
-Дмухніть на кульбабку.
-Як каже жабка.
-Як пищать пташенята?
-Як шипить лебідь?
-Як розмовляє рибка?
Показ
слайду №2
Мовна
розминка
1)Тигреня мале ричить,
Яку букву воно вчить? (Р-Р-Р)
2) Мовна загадка
Чого нема у воді, а є в морі, річці, озері? (Звук р)
Показ
слайду №3
3) Скоромовка .
Рибка плаває, гуляє.
Рак на неї поглядає.
(Учні промовляють скоромовку з різною інтонацією: здивовано,
радісно,запитально,сумно, спокійно)
Показ слайду №4
4)Розчитування за таблицею.
-Прочитайте склади, поступово збільшуючи темп читання. Гра «Дощик»
Показ
слайду №5
5) гра «Блискавка»
Свічка
Пічка
Нічка
Ріпка
Ручка
Річка
рибка
5) РОБОТА В ПАРАХ
Читання слів на одному подиху (слова
на картках)
-Зосередьте увагу на точці, прочитайте слова
То - ді
Ната
- лочка
Ле - ти риб -
ка дів
- чинка
Від - дав жаб -
ка чере
- вички
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
-
Який розділ опрацюємо?
-
Який вид казок ми розглянемо?
(Показ слайду -6)
-
Чим подобаються казки?
-
Чого навчають казки?
III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ
-
Сьогодні на уроці ми прочитаємо казку відомого
українського письменника Миколи Трублаїні.
-
Цей письменник написав багато чудових творів. Він
знайомив дітей з життям народів. «Моя мета, - писав письменник,- запалити юних
читачів бажанням стати дослідниками, моряками, інженерами, вченими, що
перемагають усі стихії»
(Показ слайду – 7)
-
Розгляньте портрет М.Трублаїні та відомості про його
творчість. Де народився письменник?
-
Які твори писав?
-
Подивіться на виставку книг. На ній ви бачите ті, які
написав Микола Трублаїні.
Показ слайду №8
Вправа
«передбачення»
-
Прочитайте назву казки. Як ви думаєте, про кого у ній
йдеться? (діти висловлюють свої версії)
Записують свої передбачення на стікерах ,приклеєних на партах
заздалегідь)
IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Опрацювання
казки М.Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Показ
слайду №9
1. Слухання казки з показом
головних героїв(діти слухають)
-
Чи правильне припущення ви зробили?
-
Чи справдились ваші передбачення? Подивіться,що ви
записували на листочках.
-
Які є ще дійові особи, крім уже названих?
2. Словникова робота
(Робота в
«Читайлику»ст..70)
Гірське білокрилий чорнодзьобий
Черевички заквакала виплигнула
Попливла молодчик скрекотушка
-Читання мовчки.
-Ланцюжком
-Чи всі значення слів вам
зрозумілі?
3. Повторне читання казки
ланцюжком.
-
Про що
розповідається в даному тексті?
-
Як ви вважаєте, чому автор написав таку казку?
4. Фізкультхвилинка.
Засиділися в гостях у казки
Встали дружно.
Лінь, як пил, стряхніть із себе,
Присідання зробити треба –
Раз, два, три, чотири, п'ять.
Руки-крила піднялися
Разом – дружно в небо.
Політали покружляли,
Дружно сіли й тихо стало.
5. Аналіз змісту казки з
елементами вибіркового читання.
-
Прочитайте опис озера, де жила рибка.
-
Який був лебідь? Прочитайте.
-
Для чого лебедю черевики?
-
Прочитайте де їх шукала рибка?
-
Хто їй допомагав?
-
Що на березі казала жабка?
-
Як їй відповів горобчик?
-
Що наказала дівчинка горобчику?
-
Як віддячила рибка жабці?
6.Бесіда за змістом
прочитаного
- Чому рибка не знайшла черевичків у озері?
(Бо річкові жителі не носять взуття)
- Кому вона розповіла про свою біду? (жабці
–скрекотушці)
- До кого звернулася жабка? ( до горобчика
–молодчика)
- Що зробив горобчик? (полетів у садок і
розповів усе дівчинці)
- Як вчинила Наталочка? (швиденько принесла черевички)
- Для чого лебедю черевички? (у нього лапи
мерзнуть у воді).
- Чи відмовив їй хтось у проханні? (ні)
-
То якими були ці герої?(добрими)
-
На кого з героїв ви сердиті?(лебедя)
-
Кого було жаль?
(рибку)
-
А кому вдячні? ( Наталі, жабці,горобчикові)
-
Доведіть, що цей твір казка. (бо у цьому творі тварини
розмовляють, як люди)
7.Мовно –логічне завдання.
На дошці прикріплені малюнки
рибки, жабки, дівчинки .Під ними пусті файлики –кармани
Учні повинні швидко прочитати
слово і сказати, кому відповідає ця дія. Вкладаю ці слова у відповідні файли.
Слова на картках : жила,виплигнула.просилася,заквакали,
заплакала,гуляла,попросила,розповіла,наказала,зраліла,довідалась.
Слова
(розповіла(жабка,рибка), попросила(жабка.дівчинка) - прикріплюються посередині
між малюнками)
8.Робота в парах.)
Діти отримують картки, на яких
потрібно з допомогою стрілок
співвіднести дії й героїв казки.
Наталочка виплигнула,
попросила.
Рибка
довідалась,принесла.
Жабка
зраділа,подякувала.
Діти зачитують правильні
відповіді
9.Самостійна робота в зошитах
(завдання № 4 ст 70 )
Встановити відповідність
А. Мовчазний, як 1. Горобчик
Б . Гордий, як 2. риба
В. Жвавий, як 3. лебідь
А
|
2
|
Б
|
3
|
В
|
1
|
10.Переказування епізоду казки
-
Розгляньте ілюстрації до казки
(Показ слайду – 10) 4 2
3
1
-
Чи відображають вони порядок послідовності події казки?
-
А у якій послідовності відбувалися події?
-
Розкажіть епізод із зображенням дівчинки.
11.Визначення головної
думки казки.
Робота в групах
-
Складіть прислів'я, з’єднавши стрілками його частини.
На карках
Два
хитрих мудрого
Друзі
пізнаються
Лихий
доброго
|
в біді
не переважить
псує
|
-
Яке з них виражає головну думку казки?
-
Як ви розумієте прислів'я «Друзі пізнаються в біді»?
-
Чи є у вас друзі?
- Я
впевнена, що ви завжди допомагатимите друзям і всім, хто опинився в біді.
12.Складання порад лебедю
Вправа «Мікрофон»
-не будь жорстоким!
-любих тих, хто тебе
оточує.
-будь милосердним!
-знайди собі друзів!
V. ПІДСУМОК УРОКУ
-
Що автор хотів нам сказати цією казкою?
-
Чи просили ви колись у когось допомоги?
-
Чи траплялось, що вам відмовляли?
-
Що ви відчували?
-
Що зрозуміли, прочитавши казку?
Рефлексія
результатів уроку А тепер дайте відповіді на наступні запитання:
-
-Цей урок навчив мене:
-
читати казку;
-
Розкривати зміст казки;
-
-працювати в групах;
-
Висловлювати свою думку.
-
Мені сподобалось:
-
Оцінюю свою роботу на уроці на…балів
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
(записано на листку (А-4)
Диференційоване завдання: а) читати казку ;намалювати малюнок до казки;
б) переказувати казку; намалювати малюнок до
казки.
Немає коментарів:
Дописати коментар