Читання
Тема:
Закріплення букви «ща». Опрацювання текстів
«Дощ» та заклички (Супутник Букваря)
Мета: закріпити знання про звукове значення букви «ща», вдосконалювати вміння звуко-буквеного аналізу слів; навички читання, розвивати увагу, мислення, пам'ять; виховувати любов до природи.
Обладнання: хмари, крапельки ( 5 шт), сонце, сонечка 9 шт, таблиці для читання 9 шт, фішки, малюнок
весни, таблиця з
квіточкою (Букви).
Хід уроку
І.Орг. момент.
Учитель :
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий
час
Гостей посмішкою й
миром.
Учні:
Ми вам раді, люди добрі.
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок читання
в 1 клас
ІІ.Повідомлення теми
і мети уроку.
1.-Який зараз у
нас урок?
-Яку букву вивчаємо?
-Що ви про
неї знаєте?
-Наведіть приклади слів
з цією буквою.
-Молодці. От сьогодні ми теж будемо
читати склади. Слова, тексти з
буквою «Ща».
-Яка зараз пора
року? (Весна)
-Докажіть. Що це весна.
-Подивіться, яка весна
красуня! (малюнок весни)
-Яка гарна природа!
-Скажіть, без чого не
ростуть квіти, дерева,
травичка, що це таке?
Відгадайте загадку.
Сонце вкрилося хмарками,
Хтось невидимий в імлі
Небо синіми нитками
Пришиває до землі (Дощ)
2.Викладіть слово дощ на
набірному полотні.
-Скільки складів у
слові? 1
-Фішками позначте звуки.
-прокоментуйте. Скільки звуків, а
скільки звуків? Чому?
-Оживіть звуки. Гра «Живі
звуки» Молодці.
3.Діти, до нас
на урок нахлинули
хмарки. А що буває з
хмарок?
(йде дощ)
Так, з наших хмаринок
крапають чарівні крапельки
з завданнями. Якщо
ми їх виконаємо, то хмарки здивують нас
приємним сюрпризом.
ІІІ.Повторення вивченого.
1. Подивіться, яка гарна
квіточка виросла з першої крапельки.
РОЗВИТОК АРТИКУЛЯЦІЙНОГО АПАРАТУ
-Давайте покажемо, як
пахнуть весняні квіти? (нюхають)
-Як дме весняний
вітерець. (діти дують)
-Бджілки вилетіли з вуликів
і прилетіли до квіточки (дзу-дзу)
-Джмелик прилетів до
квітки (джу-джу-джу)
-Листочки зашелестіли (ш-ш-ш)
-Пішов дощик
(кап-кап-кап)
2.Читання складів
-прямих
-обернених
-Молодці!
3.Пригадаємо віршик
про дощик
Ще дощ іде,
періщить злива.
Щенятко вимокло, як хлющ,
А щиглик. Щебетун щасливий,
Щебече, пурхнувши на кущ.
-читання хором, вибірково
2-3 учні.
4.А ця крапелька (показую на
2 ) пропонує почитати
слова на картках.
Індивідуальна робота
Щ
Ща
Щоб
Щука
Щодня
Щедрий
Вітрище
Щедрівка
Щедрувати
Щигленятко
Щонайбільше
-читання самостійне
-ланцюжком
-гра «Вовк-заєць) (за
варіантами)
ІV.Наступна крапелька пропонує відправитись на «Поляну
Відпочинку»,зробити невеличку
фізхвилинку.
ФІЗХВИЛИНКА
Білі гуси налетіли,
Все подвіря стало
білим,
Поклювали, походили,
Піднялися тай полетіли.
Гуси летять, відлітають,
А діти тихенько за парти сідають.
-А ви не забули
про сюрприз, який
для нас приготували
хмарки?
Молодці.
V.Робота над новим
матеріалом.
-А тепер завдання від
наступної крапельки. Це
читання текту «Дощ»
у зошиті «Супутник
Букваря»
1.Перед читанням тексту
познайомимося зі словами,
які зустрінуться в ньому
і можуть бути вам
незрозумілими.
СЛОВНИКОВА РОБОТА
Прилинули зашелестів
Принесли
Лагідний
Прямий
Затанцював
Читання слів хором . пояснення значень незрозумілих.
2.А тепер сіли зручненько і
послухайте текст. Потім мені скажете
Чому він має
таку назву «Дощ»
-Читання тексту вчителем
3.Робота над розумінням
прочитаного
-Про що цей
текст?
-Що принесли хмари?
-Який дощ пішов?
-А як це
дощ затанцював?
-Чому все, що попало
під дощ, зраділо йому?
3.А зараз повчимося
читати текст, почитаємо його
ланцюжком. Під час читання
звертайте увагу на
розділові знаки, нові
слова.
4.Вибіркове читання.
-Будьте дуже уважними. Знайдіть в
тексті і прочитайте:
-Який дощ принесли хмари?
-Порахуйте, скільки слів
з буквою «ща» в
тексті. Прочитайте їх.
5.Діти, а може хтось із
вас знає, яку пісеньку
співають діти, щоб
пішов дощ? Це такий чарівний
вірш –закличка, якщо ви схочете,
прочитаєте його і
піде дощ.
Послухайте. Читаю я.
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику,
Мені каша, тобі борщ,
Щоб рясніший ішов
дощ.
-Вивчення напям’ять.
-Хто запам’ятав? (Діти розказують)
VІ.Закріплення вивченого.
-Діти , ви не забули про
сюрприз?
-Наступна крапелька хоче, щоб ви
пограли в гру
«Добери пару»
Працювати будете
в парах.
Ваше завдання, з’єднати
слова в пари, але
так, щоб за змістом було
правильно. А потім, до слова, де
є буква «ща» викласти
звукову модель.
1) пара
Смачний ящірка
Зелений =--о--о
Сильний
прудка
2) пара
Смачний борщ
Зелений -о---
Сильний
прудка
3) пара
Смачний кущ
Зелений -о--
Сильний
прудка
4) пара
Смачний дощ
Зелений -о--
Сильний
прудка
Кожна пара
звітує, про те, з яким
словом з’єднала, які звуки
в словах.
VІІ.Підсумок уроку.
-Діти, дивіться, ми виконали
всі завдання крапельок. І їх не
залишилося.
-Молодці. Урок пройшов
немарно. А зараз я хочу взяти
у вас інтерв’ю Дайте відповіді
на запитання.
Гра «Мікрофон»
-Яку букву
вивчали?
-Які звуки вона
позначає?
-назвіть слова з буквою «ща»
-Сподобався урок? Чим?
-А тепер, як ми
прибрали всі крапельки, то приберемо хмарки, і подивимося
на сюрприз.
-СОНЕЧКО!Дивіться, яке воно веселе. Чому
воно веселе?
Воно дякує вам за
те, що ви
гарно попрацювали і
звільнили його від
хмарок. Сонечко дарує вам
на згадку часточку
себе, маленькі сонечка, з побажаннями. (Роздаю)
-Що ж побажало сонечко?
(Діти читають)Здоровя, успіхів, щастя.
А що цікавого є в
цих словах (що там
є слово з буквою «ща»)
Урок закінчено.
урок сподобався. дякую!
ВідповістиВидалитиДякую!
Видалити