вівторок, 13 червня 2017 р.

Відкритий урок з трудового навчання

Відкритий  урок  з  трудового  навчання
Тема:Аплікація   українського віночка за     
          власним задумом.
Мета:виготовити  об’ємну  аплікацію  
         українського  віночка; розвивати  вміння 
         користуватися ножицями , клеєм;
         виховувати  акуратність, точність, повагу
         до  українських        звичаїв.
Обладнання:кольоровий  папір, ножиці, клей,
                      картон,зразок  українського віночка,
                      зразки  квітів,бейджик.


                          Хід  уроку:
І.Підготовка  робочих місць(перед  початком  уроку).
ІІ.Організаційний  момент.
1.Привітання.
-Добрий день, мої  майстри.
В цей день і в цей час
Рада всіх я бачить вас.
-Сьогодні  на  нашому  уроці  присутні  гості. Давайте  привітаємося  до  них.(Добрий  день!)

2.Перевірка  готовності  до  уроку.
-Увага, перевірте, чи готові ви розпочати  урок. Чи  всі  на  місці,  все  в  порядку.
3.Працювати  ми  будемо  сьогодні  під  девізом:
(На дошці)
Хто  вміє  віночок  вити,
Той  вміє  життя  любити!
ІІІ.Оголошення  теми і  мети  уроку.
1)
Зараз  ми  з  вами  розгадаємо  кросворд і  дізнаємося,  що  ми  будемо  робити.







1.
в
о
л
о
ш
к
и



2.
б
а
р
в
і
н
о
к








3.
к
о
н
в
а
л
і
ї







4.
р
о
м
а
ш
к
и



д
з
в
і
н
о
ч
к
и

5.





6.
ч
о
р
н
о
б
р
и
в
ц
і





7.
м
а
к
























1.Сині, неозорі,
І такі дрібні-
Слізки росяні,назривав  їх  трошки,
Ниточки  тоненькі-мрії  весняні
У  стерні-…(ВОЛОШКИ)
2.Стелиться низенько,
Не  клякне  в  приземку стебло,
Чи не тому  у  нього  ,ненько,
І  взимку  листя  зелененьке,
Що від землі  бере  тепло.(БАРВІНОК)
3.Із зеленої  сорочки,
Що зіткав  весною  гай,
Білі  дивляться  дзвіночки,
Як зовуть їх, угадай.(КОНВАЛІЇ)
4.Пробудилися  квітки
На  світання голубім,
Очі в очі зазирали,
Розмовляючи  собі.
Пелюстки  ласкали  білі
І гойдали  їх вітри,
І  світанок  на  голівки
Сипав зорі  їм  згори.(РОМАШКИ)
5.На тонких  бринять  стеблинках
Між  травинок  і  пеньочків,
Сині-сині, звуться  дзвінко
Лісові  квітки-(ДЗВІНОЧКИ)
6.Чорнобривий  чепурився:
Дощовою  краплею  умився,
Втерся  теплим вітром-рушником
Та  й накрився  парасолькою-листком.
І стоїть  це  диво  золоте,
Щоб  ласкаво  зустрічать гостей.(ЧОРНОБРИВЦІ)
7.Як без вишні –не садок,
Так без нього-не вінок.
А його, ось як на те,
Скільки в полі тут росте!
І червоний ,і стрункий,
І свіженький  все  який!
Цілу  купу  нарвемо-всім  віночки  сплетемо.(МАК)

-Давайте ж  подивимося  і  прочитеємо, що ж  це..
Носять його не просто для  краси,  він –оберіг,  знахар  душі.
Він-елемент  національного  українського одягу.
                                                 (УКРАЇНСЬКИЙ  ВІНОЧОК)
2)Бесіда
-Уявіть українське  село.
-Чим  прикрашають українці  свої  садиби?
-Які квіти  ви знаєте?
-В яку  пору  ростуть квіти?
-Для  чого  вирощують  квіти?(щоб  дарувати, для  краси,  для  хорошого  настрою)
-Чим  корисні  квіти  для  людей?(З  квітів  лікарських рослин виготовляють  ліки. Квіти  є  джерелом  нектару  для  бджіл.  З  пелюсток  варять  варення,  виготовляють  масло  трояндове  для  ліків  і  парфумів)
-Квіти  зустрічають  новонародженого. Квітами  вітають  іменинника,  наречену  і  нареченого,  зустрічають  гостей.
    Одним  словом- не буває  події ,  яка  обійшлася  б  без  квітів, бо вони є виявом  гарного  ставлення  до  того,  кому  призначені.
     Квіти  пробуджують  в  нас  людяність, сердечність,  щирість,  доброту. Недаремно  народ  звеличав  їх  у  піснях, казках, легендах, у творах  образотворчого  мистецтва (ПОКАЗУЮ  ІЛЮСТРАЦІЇ     КВІТІВ)




3) Розповідають  учні  вірші  про  квіти.
-А у нашому  садочку
Квітнуть квіти в холодочку,
Матінка їх доглядає,
Кожний вечір поливає.
_____________________________
-Ось стоїть мов  на сторожі.
Соняшник  стрункий та гожий,
Рожа  по  драбині  пнеться,
Біля неї бджілка в’ється.
__________________________
-Під  віконцем  пахне  м’ята,
Оксамитна, пелехата.
І барвінок невеличкий-
На  весілля  для  сестрички.
____________________________
-Хто лиш гляне, той зраліє,
Сонечко крізь віти гріє.
Щастя в наш  садочок  лине,
Це ж бо квіти України.
___________________________
-Закохався в хризантему
Холодний світанок.
Дарував  їй  діадему
З росинок  сріблянок.
___________________________
-Над чорнобривцями в саду
Останнє  яблуко висить.
Останній лист упав
На чорнобривці вчора.
________________________________
-Я чула, як ромашка небесам
Читала вірші, боже, що за диво!
У білих пелюсток туга коса
Мені приємно щоку холодила.
____________________________
-Сіяв шпак червоний мак,
А вродило просо.
Здивувався, як це так?
Де воно взялося?
-Молодці!
-Пригадаємо, що ми будемо сьогодні  робити?(Українські віночки)
-А що ви знаєте про віночок?

4)-Віночок має чарівну силу, що оберігає  від  поганого  впливу. Існує  77  видів  віночків.
_____________________________________________________
-В  українському  віночку  12  квітів,  кожна  -лікар, оберіг.
_____________________________________________________
-Віночки є вікові. І починають  носити  їх  дівчата  з  трирічного  віку.  У віночки трирічним  вплітають незабудки  і  барвінок, що покращують  зір, ромашки- заспокоюють  серце, чорнобривці-від головного болю.
_______________________________________________________
(ГОВОРИТЬ ВЧИТЕЛЬ)
-У 4,5,5 років вплітають  ружі, мак, сон, а в 7-річному віці- калину  і  цвіт  яблуні, які переплітають з  вусиками  хмелю, і барвінок- символ  розуму, материнської любові.

  З руточки  дві  квіточки…
Благослови,Боже, і отець, і мати,
Своєму дитяти віночок закладати.
Шукай , мати, стільця,
Щіточку й  гребінця.
Русу косу чесати,
Віночка закладати.

Заплету віночок,
Заплету шовковий
На щастя, на долю,
На чорнії брови.
Ой пущу віночок
На биструю воду,
На щастя, на долю,
На милого вроду.
-Діти  ви  дуже  гарно  розповідали  про  квіти,  та  заробили  ось  такі  квіточки  ,  які  знадобляться вам  для  роботи.
ІІІ.Розгляд зразків виробів.
ІV.Технологія виготовлення  виробу.

Квіти виготовляємо  з  кольорового  паперу. Для  цього  у  кожного з  вас  є  шаблони  квітів,  які  допоможуть вам в  роботі. Є заготовка з картону,  для  віночка.І так,  вирізаємо з паперу  квіти ,  приклеюємо  серединку.  Але, щоб  віночок  був  красивіший   і справжніший, додамо  до квітім  листочки.Для  цього зелений  листок  колорьового  пеперу згинаємо навпіл,  і  вирізаємо  пів листка. Розгорнемо, в  нас вийшов  цілий  листок. Виготовляємо квіти, листочки, а потім, коли все  зробимо,  прикладаємо до кільця  з  картону,  і  якщо  вам  подобається, можна  клеїти.
Будемо  працювати  в  парах .

V.Повторення  правил  техніки  безпеки.
А  зараз  інженер  з  техніки  безпеки  нагадає  правила  безпечної  роботи  з  ножицями, клеєм.(В учня  бейджик «Інженер з техніки безпеки»)

1.Роботу розпочинай  після  дозволу  вчителя.
2.Інструмент використовуй за призначенням, не працюй  несправним і тупим інструментом.
3.Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні  справи, не розмовляй, будь зосередженим.
4.У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно  прибери  його.
5.Ножиці для ручної праці повинні  мати  заокруглені  кінці.
6.Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
7.У процесі різання  уважно  слідкуй за розміткою.
8.У процесі роботи  тримай  матеріал  пасивною  рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
9.Не розмахуй ножицями під час різання  не  ходи, а також  не  підходь  занадто  близько  до того, хто  ними  працює.
10.Після  роботи  ножиці  тримай складеними.
11.При  роботі  з  клеєм  слідкуй  за  чистотою,  користуйся  щіточкою  для  клею,  або  спеціальним  клеєм-олівцем.
12.Після  роботи  прибери своє робоче  місце.

VІ.Самостійна робота учнів.(Під музичний супровід)


VІІ.Фізкультхвилинка.
Встаньте , діти, посміхніться,
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте.

-Продовжуємо роботу.

VІІІ.Продовження  самостійної  роботи.

ІХ.Оцінювання  робіт.

Х.Складання  загального  вінка  з  віночків  груп.
Виставки під девізом:
«І на луках, і в садочку, в чистім полі, і в лісочку,- скрізь у  закутках  природи  водять  квітки  хороводи. Ніби танець  квітковий, наш  віночок  веселковий»
ХІ.Підсумок уроку.
-З яких квітів ми плели віночки?
-Що означають квіти у віночкі?
(Якщо є час, то розучуємо  вірш)
Вийся, віночку, гладко,
Як  червонеє  ябко.
Листочок на листочок,
Молодій на віночок.
-Хочеться  сказати, якщо  ви будете просто  так,  без  причини  рвати  квіти квіти, ламати їх,витоптувати клумби,то ми залишемося  без  цієї  краси(Показую загальний  віночок  квітів)
-Люби  природу  не  як  символ
Душі своєї.
Люби природу не для себе-
Люби для неї.
Квіти-це історія народу,
Квіти-це наша природа.
Квіти-це ми!
ХІІ.Прибирання  робочих місць.


1 коментар: